sobota, 2 kwietnia 2016

Herbaty, Które Zastąpiły Mi Kawę

Kawę przestałam pic ponad pół roku temu w związku ze stanem zdrowia. Powracające infekcje gardła, wiecznie zapchane zatoki nie dawały mi spokoju od kiedy zaczęłam pracować w szkole. Mój organizm musiał przyzwyczaić się do nowych bakterii, a nich wśród dzieci nie brakuje. Na pewno każdy nauczyciel zetknął się z kichnięciem prosto w twarz. Wybrałam się do znajomego zielarza, który oprócz ziółek dał mi kilka instrukcji do tego jak wzmocnić organizm. Musiałam między innymi rzucić kawę. Zazwyczaj wypijałam 3 kawy dziennie i myślałam, że nie uda mi się tego zrobić z dnia na dzień.
Jednak następnego dnia nie zrobiłam kawy na śniadanie, potem nie wypiłam jednej w południe i po południu i nic się nie stało. I tak żyję do dzisiaj:) 

Odkryłam za to kilka fajnych herbat, które zastępują mi kawę, kiedy mam ochotę na noś ciepłego i rozgrzewającego, co przy pogodzie w San Francisco bardzo się przydaje. Mam swój ulubiony sklep z herbatami na wagę, ale też mam bardzo dobre herbatę z marketu. 

Prażony mleczyk 

Moim numerem jeden jest herbata z prażonego mleczyka:) (ang. roasted dandelion roots). Opis mojej herbaty głosi, że raz jej spróbujesz i już nigdy nie wzgardzisz mleczykiem. I ja się w 100% zgadzam! Lekko orzechowo-gorzki smak, wspaniale się komponuje z miodem i mlekiem. Herbata ta wspomaga pozbywanie się toksyn z organizmu, wspomaga prace żołądka i jelit, dodaje energii i wspomaga pracę wątroby. To taki zastępnik kawy dla mnie. 

Herbata jest polecana dla osób z cukrzycą ze względu na niski poziom glikemiczny. Badania potwierdzają skuteczność mniszka lekarskiego w walce z rakiem. Regularne picie herbaty, albo syropy z niego zabija komórki rakowe, nie niszcząc przy tym tych zdrowych. Herbata ta nie ma żadnych negatywnych działań na organizm. 

Można kupić również suche korzenie mniszka lekarskiego i w domu wysuszyć je i uprażyć w piekarniku (ok. 5 minut) i potem pic jako herbatę. 

Kolejną herbatą, którą uwielbiam jest herbata z jeżówki purpurowej

Ja mam z dodatkiem cytryny. Herbata ta działa świetnie na gardło, wyścielając je taką lekką pokrywą co pomaga przy suchym gardle, bólu, albo przy problemach z głosem. Kupiłam ja gdy traciłam głos, w związku z pracą, gdzie byłam zmuszona mówić przez cały czas. Herbata ma lekko słodki smak i jeśli występuje z dodatkiem innych ziół tym lepiej. Polecam ja tym, którzy borykają się z bólem gardła lub nawracającymi infekcjami, 

Ostatnim odkryciem jest EveryDay Detox 

Herbata z cytryńca chińskiego, mniszka lekarskiego i cykorii podróżnik. Herbata ta pomaga w detoksykacji organizmu poprzez pomoc w pracy wątroby. Zaleca się picie jej przez 6 tygodni i zrobienie tygodniowej przerwy. Ja lubię ją za smak, który jest bardzo ożywczy i pozostawia fajny posmak w ustach.

Ja cały czas szukam nowych smaków i chętnie dowiem się o innych herbatach, których smak i właściwości mogą zaskoczyć. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...