niedziela, 3 kwietnia 2016

Anielska Wyspa

Na Angel Island byłam już kiedyś z dzieciakami na rowerach. Jednak, że było to w pracy, nie mogłam na spokojnie nic zobaczyć i zrobić zdjęć. Dlatego kiedy usłyszałam, że J. jedzie tam z grupa ze studiów, też kupiłam sobie bilet. Wzięłam rower, bo miałam zamiar objechać wyspę dookoła podczas gdy oni mieli ją obejśc.

Pobudka o 6.30 i wyprawa z rowerem na przystanek autobusowy nie należało do najprzyjemniejszych. W dodatku złapałam autobus pośpieszny, więc na miejscu byłam duuuużo przed czasem. Na szczęście mroźny poranek odchodził i zza chmur wychodziło słońce. North Beach, czyli miejsce skąd odpływają promy jest bardzo przyjemnym miejscem, a o tak wczesnej godzinie nie było jeszcze zawalone turystami.

Tutaj już na wyspie i widok jaki mijałam. Angel island to wyspa imigrantów. W czasie wojny bardzo dużo emigrantów z Azji próbowało się dostać do Stanów. Czasami nie mieli papierów, albo ich papiery pozostawały wiele wątpliwości. Azjaci byli tez odsegregowani od białej części społeczeństwa i nie posiadali żadnych praw. Angel Island była wyspą, gdzie przetrzymywano ich do czasu wyjaśnienia ich statusu. Czasami nawet 2 lata trwał taki proces, a warunki żcyia na wyspie przypominały te w więzieniach.



Kościół na wyspie. Stacjonowały tutaj również wojska amerykańskie wraz całymi rodzinami. Utworzono więc szkołe, kościół, pocztę i zbudowano budynki mieszkalne.

Quarry plaża, to najlepsza plaża w całej zatoce. Jest spokojnie i ciepło, co nie jest spotykane w tej części Kalifornii. Przypominała plaże z Indonezji.

Widok na San Francisco i Bay Bridge

Ruiny budynków



Na pierwszym planie więzienie Alkatraz. W oddali widać charakterystyczny dla San Francisco budynek Transamerican ze szpiczastym wierzchołkiem.



Miejsce z widokiem na Golden Gate Bridge


A za tym pierwszym wzgórzem będę mieszkać od sierpnia

Zatoczka skąd odpływają promy



Miałam jeszcze 2 godziny do promu, weszłam więc na szczyt wyspy



Już na promie, powrót do San Francisco
Goodbye Angel Island!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...