sobota, 12 marca 2016

Prawo Jazdy w Stanach, Czyli Bułka z Masłem

Wiecie pewnie, że tutaj już od 16 roku życia można zrobić prawko. Zostało to podyktowane zapewne tym, że w stanach, których nazw zazwyczaj nie pamiętam nie ma chodników i komunikacji miejskiej, więc licealiści muszą do szkoły samochodem dojeżdżać.

Ja zrobiłam moje prawo jazdy trochę z przymusu, aby móc mniej płacić za studia, ale okazało się później że całkiem przyjemnie się tutaj prowadzi.

Test składa się z dwóch części. Pisemnej i praktycznej. Część pierwsza była tak banalna, że zastanawiałam się czy to są może podchwytliwe pytania, bo niemożliwe aby były tak proste, a nawet głupie, np.
Czego nie robić, gdy inny kierowca zachowuje się agresywnie na drodze:

A) przyspieszyć
B) zwolnić i przepuścić agresywnego kierowcę
C) spojrzeć w oczy agresywnemu kierowcy
D) wezwać policję

Prawidłowa odpowiedź to C:)

No dobra, to było może trudne, ale miałam bardziej podchwytliwe pytania.

Co oznacza zielone światło:

A) stop
B) jedź
C) zwolnij
D) przyspiesz

Podchwytliwe co nie?

Cześć druga składała się z jazdy. Najpierw podeszła instruktorka w długim, granatowym płaszczu. Nie mam pojęcia dlaczego mają tu takie uniformy. Wyglądają trochę jak sędziowie. No więc, najpierw jest oglądanie samochodu, czy wiem gdzie klakson, gdzie migacze, lusterka, jak obracać kierownicą i jak włączyć ogrzewanie.

Potem jest wyjazd na ulicę i jedziemy pomału przez prawie puste ulice, w prawo, prosto, w lewo, prosto, lewo, lewo i z powrotem na parking ośrodka. Koniec. Zdałam, chociaż biorę za duże łuki przy skręcaniu w lewo.

Banalnie proste. Aż strach wyjeżdżać na ulice, chociaż widziałam osoby, które nie zdały pisemnego. Jest więc nadzieja, że trochę jeszcze pożyję.

2 komentarze:

  1. Te pytanie mnie rozwalają :D Widziałam już kiedyś arkusz testowy na prawo jazdy w USA i co niektóre punkty wydają się naprawdę absurdalne. Właściwie czemu nie mogę spojrzeć w oczy agresywnemu kierowcy? Ja bym naprawdę zaznaczyła odpowiedz A... Chyba bym miała problem z tym kwestionariuszem... W każdym razie zazdroszczę bardzo, że tam egzamin praktyczny nie wymaga bardziej skomplikowanych zadań. Ja właśnie zapisuję się na kurs w Polsce i jestem trochę przerażona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia na teście w Polsce. Ja mam wyjątkowe szczęście i za każdym razem zdawałam za pierwszym razem. Pamiętam, że w Polsce było bardzo trudno zdać.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...