niedziela, 28 lutego 2016

Parada w Chiński Nowy Rok i Nocne San Francisco


Chociaż Chiński Nowy Rok był kilka tygodni temu, to 20 lutego świętowano go w San Francisco. Miasto to najbardziej zaludnione przez Chińczyków część świata zaraz po Chinach. Jest więc ich tutaj całkiem sporo. Przekłada się to na wiele chińskich restauracji, sklepików, szkół i całej społeczności. San Francisco ma też całkiem spore Chinatown, gdzie osiedlali się pierwsi emigranci z Chin. Jest to podobno jedyne miejsce w całym mieście, które nie uległo jeszcze gentryfikacji.

20 lutego w centrum miasta odbyła się parada, która trwała 2 i pół godziny! Wytrzymałam jedynie 1,5 godziny i poszłam się przejść po pobliskich ulicach. Na szczęście pojechałam tam skuterem i nie miałam problemu z parkowaniem, ale nie udało mi się uniknąć ogromnych korków. Ulice były tak zapchane samochodami, że niestety nie mogłam ich ominąć bokiem. Nigdy więcej nie pojadę do centrum innych środkiem transportu niż rower!














Wejście do Chinatown od ulicy Sutter

SF nocą







W drodze do mojego miejsca parkingowego wspięłam się na kilka wzniesień


Kto chciałby tutaj mieszkać? Ja!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...