F

piątek, 23 października 2015

Powrót

Dawno mnie tutaj nie było. I chociaż San Francisco wciąż zachwyca swym pięknem i niezwykłymi o tej porze zachodami słońca, ja nie mam czasu, żeby robić zdjęcia i zwiedzać. Postanowiłam, że będę jednak pisać na blogu regularnie i znajdę jeden wieczór w tygodniu.



Wzrastające ceny czynszów w mieście spowodowały, że bardzo poważnie rozważamy wyprowadzkę do innej miejscowości oddalonej około 1 godziny stąd. Santa Rosa, to nie meksykańska hiacynda, a miasto wielkości Gorzowa Wlkp. Miasta choć wielkością podobne, to architektonicznie zupełnie inne. Santa Rosa to taka płaska sypialnia. Nie ma bloków, ale za to ma tysiące domków jednorodzinnych położonych na uroczych amerykańskich uliczkach. Przeprowadzka tam to jak narazie dalekie plany i dopiero może za 8 miesięcy by się spełniły.






Dni tygodnia mam zapełnione szkołą i pracą, ale na szczęście weekedny wydają się być trochę luźniejsze. Jeśli akurat jest ładna pogoda, to jadę na plażę. Nad oceanem jest tylko kilka osób, spacerują z psami albo łowią ryby. Nie ma ścisku, szum oceanu zagłusza wszystkie inne odgłosy. Czasami tak tam leżę i myślę sobie, jakby wyglądało tsunami z tak bliska. Dużego trzęsienia ziemi nie było od ponad 20 lat, więc wszyscy spodziewają się go w najbliższym czasie. Fascynujące jest to jak natura potrafi być nieprzewidywalna i jak zgładza człowieka swym ogromem.


W jedną z niedzieli wybraliśmy się nad wybrzeże w miasteczku Pacyfica. Surowe klify i niedostępne czarne plaże były przepiękne. I choć mgliście, wcale nie było zimno. Stanęłam tam oko w oko ze skunksem, kiedy próbowałam przejść między krzakami na skróty. Tak szybko w powietrzu jeszcze nie biegałam.














Z mglistej Pacyfici zabieram was do słonecznego Mendocino County, gdzie spędziliśmy jeden z długich weekendów. Opłaca się pracować w szkole, bo ma się wtedy wakacje!

Fort Bragg to najsłynniejsza miejscowość w Mendocino County. Słynie z pięknego wybrzeża i po militarnych konstrukcji. Ja wolę jednak miejscowość Mendocino, położoną nad wybrzeżem z cukierkowymi domkami i małymi sklepikami.








3 komentarze:

  1. Przepraszam bardzo, ale jest październik, a w Kalifornii taka pogoda?!

    OdpowiedzUsuń
  2. W San Francisco pogoda wygląda tak: rano mgła, w południe gorąco i slonecznie, wieczorem ciepło, w nocy zimno i mgła.

    I to zalęzy, w ktorej dzielnicy się jest.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2015 Before Sunset
| Distributed By Gooyaabi Templates