sobota, 23 maja 2015

Czego Tutaj Nie Mam

Ameryka, świat z telewizorów. Jest tutaj dokładnie tak jak mi się wydawało przed przyjazdem. Domki na przedmieściach, z pięknym trawnikiem i skrzynką na listy. Listonosz rozrzucający pod domami gazety zawinięte w rulon. Nastolatki przesiadujące na schodach pięknych, wysokich domów. Chłopaki zasuwający na deskorolkach i cała masa samochodów na ulicach. 

Myślałam, że tutaj jest wszystko co tylko mogę sobie wyobrazić, że sklepy pękają od ilości towarów na półkach. Po części miałam rację, ale także pewnych rzeczy znaleźć nie mogę. 

MĄKA
Nie ma mąki. To znaczy jest, ale tylko w dwóch rodzajach : all purpose and whole wheat, czyli normalna pszenna i pełnoziarnista. Inne rodzaje można znaleźć w specjalnych sklepach i małe opakowanie kosztuje dosyć sporo. Gdy widzę w przepisie inny rodzaj mąki niż pszenna, nie zawracam już sobie nim głowy. 


TWARÓG
Nie ma sera twarogowe. No i jak ja mam sernik zrobić, jaja sera dostać nie mogę? A jak już znajdę to kosztuje 15 dolarów za małą kostkę, więc już sobie odpuszczam. 

JOGURT NATURALNY
Jogurt naturalny. Są jogurty o smaku kiwi, syropu klonowego, jabłek z cynamonem, ale poszukanie małego pakowania zwykłego jogurtu zajęło mi trochę. 

DROŻDŻE
Brak świeżych drożdży. Mam jakieś staromodne myślenie i zwyczajnie wolę używać świeżych drożdży niż instant. Podobno to nie ma znaczenia, ale świeże tak jakoś wydają mi się bardziej naturalne. Pytałam w sklepach i nigdzie nie mieli, nawet nie bardzo wiedzieli o co mi chodzi.

MAŚLANKA
Maślanka. No nie ma i kropka. Jest buttermilk i kefir, o maślance nikt nie słyszał. 



3 komentarze:

  1. W Holandii jest zupełnie podobnie. Nie ma twarogu, świeżych drożdży i maślanki. Specjalnych mąk też w zwykłym sklepie spożywczym nie sprzedają, a niektóre są nawet i tam nie do dostania (np. mąka krupczatka). Swoją drogą nie wiedzą co tracą ;). Mi dodatkowo bardzo brakuje polskiego chleba. Takie to uroki życia na obczyźnie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Brak twarogu i maślanki to problem nie tylko USA ;) tak jak za maślanką specjalnie nie przepadam, tak za sernikiem tęsknię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam sie, tylko że myślałam, że w USA jest wszystko, zwłaszcza przy takiej mieszance kulturowej.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...