F

sobota, 6 grudnia 2014

Dlaczego Warto Zostać Wolontariuszem

Dzisiaj napisze o tym, jak wolontariat zmienił moje życie i wpłynął na moją przyszłośc. Wolontariatem, zaczęłam interesować się na studiach, kiedy zrozumiałam, że może nie uda mi się zdobyc nigdzie płatnego stażu, ale mogę zdobyc doświadczenie będąc wolontariuszem. Po przeglądnięciu wielu wolontariatów padło wtedy na Akadamię Przyszłości. Uczyłam 10 letniego chłopca angielskiego i pomagałam w organizacji zajęc pozalekcyjnych dla dzieci w szkole. Nie myślałam, wtedy do czego takie doświadczenie może mi się przydac, ale podobało mi się. Niektórzy się dziwili wtedy, że po co to robię, żeby za darmo tracic czas? A czasu traciłam dużo, bo musiałam specjalnie jechac do Poznania od siebie z domu pociągiem i potem autobusem 40 minut do szkoły mojego ucznia i tak przez cały rok szkolny w każdą środę.

W San Francisco dostałam się na darmowy staż do jednej z najbardziej znanych firm od planowania przestrzennego w rejonie zatoki. Na początku jeździłam od wtorku do piątku po 6 godzin, potem na minimum 14 godzin (kiedy zaczęłam pracowac). Pracowałam przy projekcie GIS, czyli robiłam mapy na komputerze. Też wtedy słyszałam opinie, że po co to robię, jeśli jest za darmo.

W między czasie zapisałam się na kurs dla przyszłych wolontariuszy w ogrodzie botanicznym w San Francisco i zostałam przewodnikiem po ogrodzie dla dzieci. Bardzo lubię ten wolontariat i spędzac czas w ogrodzie z dziecmi.

Wykonywałam w tym samym czasie również pracę płatną, której szczerze nienawidzę, a jest to praca w kuchni w restauracji. Pracowałam tam (i nadal pracuję, jeszcze przez tydzień) wyłącznie dla pieniędzy i za każdym razeim kiedy musiałam tam iść, czułam się bardzo nieszczęśliwie.

I w końcu doczekałam się rezultatu tych wszystkich godzin przepracowanych za darmo, często i wydanych pieniędzy na dojazd. Najpierw dostałam pracę jako trener rowerowy dla dzieci (dzięki wcześniejszemu doświadczeniu w pracy z dziecmi. I obecnie czekam na rozpoczęcie pracy jako nauczyciel pozalekcyjny dla dzieci i będę prowadzic klub naukowy. Te pracę dostałam dzięki tym wszystkim wolontariatom i mojej pasji jaką jest po prostu natura. Dodatkowo zaproponowano mi staż (bezpłatny) w ogrodzie botanicznym połączony ze szkoleniem, aby zostac ekspertem od sekwoi. Mam zamiar się na niego zgłosic i zobyc kolejne bezcenne doświadczenie.

Podsumowując. Jeśli chcesz zacząc coś nowego, a nie masz doświadczenia i nie wiesz jak. Poszukaj wolontariatu, który cię interesuje i na pewno po jakimś czasie będziesz czerpac z tego same korzyści.

Z powodu małej ilości wolnego czasu nie robiłam żadnych zdjęc.

Dzisiaj wrzucam zdjęcia, które zrobiłam kiedyś z Twin Peaks.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Copyright © 2015 Before Sunset
| Distributed By Gooyaabi Templates