F

czwartek, 27 listopada 2014

Święto Dziękczynienia

Właśnie wróciłam do San Francisco z Santa Rosa, gdzie spędziłam swoje pierwsze święto Dziękczynienia. Na północ Kaliforni wybraliśmy się już w środę rano i tam spędziliśmy bardzo miły dzień w drewnianym domku z kominkiem, otoczeni lasem z sekwojami, czyli czerwonymi drzewami. Na kręta drogę na wzgórze wybiegały nam sarny, szopy pracze, widziałam maje zajączki i podobno można nawet spotkac niedźwiedzie. Mama J. kilka lat temu, tuz przed świętem Dziękczynienia miała spotkanie oko w oko z niedźwiedziem, który włamał się do ich altanki koło domu, gdzie była lodówka, a w niej indyk. Niedźwiedź otworzył sobie lodówkę i indyk znalazł się na podłodze, rozszarpany.

Pod wieczór wybraliśmy się do lasu na krótki spacer, tuż przed zachodem słońca. W lesie było przyjemnie zimno, chociaż tutaj prawdziwa zima nie dociera tak naprawdę aż do stycznia.

Święto Dziękczynienia to głownie jedzenie. Był oczywiście indyk, pieczony w wielkim garnku, specjalnie do tego zrobionym. Indyka piecze się do określonej temperatury i co jakiś czas polewa się go tłuszczem spod spodu. Oprócz tego mieliśmy masę innego jedzenia, sałatki, dipy, chipsy, casserole, a ja byłam najbardziej zainteresowana słodkimi ziemniakami zapiekanymi pod marshmallows oraz sałatki z marshmallows z suszonymi owocami..bo to takie amerykańskie:)

Poproszono mnie żebym zrobiła coś typowo polskiego. Pierogów lepic nie lubię i nie umiem, bigos gotowałby się cały dzień, więc zrobiłam rybę po grecku, która wyszła mi całkiem dobra, chociaż i tak wolę tę, którą robi moja mama. Najważniejsze, że wszystkim smakowało.



1 komentarz:

  1. Święto Dziękczynienia trochę się zakorzenia w Polsce, a nawet we Francji (dobra, trochę przesadzam - we Francji je obchodziłam u znajomej, która jest z pochodzenia Amerykanką, więc się nie liczy), ale strasznie mnie ciekawi klimat Prawdziwego Swięta, takiego w Stanach w otoczeniu Amerykanów. Bardzo chciałabym kiedyś je przeżyć w taki sposób.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2015 Before Sunset
| Distributed By Gooyaabi Templates