czwartek, 30 października 2014

Gruziński Przepis Na Klasycznego Duszonego Kurczaka z Sałatką z Buraczków

Książkę Cindy's Supper Club wypatrzyłam w księgarni Green Apple. Od jakiegoś czasu miałam zamiar kupic książkę kucharską, bo nie lubię czytać przepisów z internetu, uwielbiam za to przeglądac te w książkach. Ta, z której korzystam, jest podzielona na regiony świata i kraje i zawiera przepisy typowe dla danego miejsca, których autorka nauczyła się podczas podróży. Polski niestety nie ma, ale znalazłam przepis z Węgier na nasze kotlety schabowe:)
Zrobiłam już kilka dań z tej książki, ale najczęściej była to kolacja i światło nie sprzyjało już do robienia zdjęc.

Niedaleko mojego domu jest sklep Farmer's Market z warzywami, owocami, herbatami, kaszami, mąkami, chlebami i bardziej egzotycznymi produktami z Rosji, Bliskiego Wschodu i wypatrzyłam nawet Delicje, twarożek i krówki! Sprzedają tam Latynoski, które mają duże biodra i pasujące do nich wielkością ogromne kolczyki koła. Usta pociągniete czerwoną szminką, a rzęsy grubo wytuszowane czarną maskarą. Lubię tam chodzic, bo mają bardzo ciekawe rzeczy, a czasami trafiają się jakieś egzotyczne warzywa, których nie mam pojęcia jak przyrządzic.

Do rzeczy więc. Kupiłam tam zwykłe czerwone buraki, bo to taki jesienne warzywo. W książce wyszukałam przepis na buraczki i obok zaraz był przepis na gruzińskiego kurczaka duszonego (nie mylic z uduszonym hihihi).

Kurczak wyszedł bardzo dobry, chyba przez naciskanie, a sałatka z buraczków to taka miła odmiana od tych tradycyjnych.




Dla buraczków:

2 buraczki, ugotowane lub upieczone i starte na tarce na dużych oczkach

1 ząbek czosnku, przeciśnięty

1 łyżka oliwy z oliwek

2 łyżki, cydru z jabłek (może byc też 100% sok z jabłek, lub ocet ryżowy)

3/4 szklanki kwaśnej śmietany albo gęstego jogurtu greckiego

sól

1 lub 2 łyżki posiekanej kolendry lub pietruszki

Trzeba połączyć wszystkie składniki w misce i schłodzic.


Dla kurczaka:

piersi z kurczaka lub cały kurczak podzielony na mniejsze kawałki, ja miałam 2 duże piersi

6 łyżek masła

sól i pieprz

2 lub 3 ząbki czosnku, przeciśnięte

1 szklanka bulionu warzywnego lub z kurczaka

trochę posiekanej natki pietruszki

folia aluminiowa

Przygotuj 2 patelnie, jedną do smażenia, a jedną do obciążenia. Do tego może posłużyc również garnek z wodą lub cokolwiek tak naprawdę.

Rozpuść masło na większej patelni, podczas gdy masło się rozpuszcza posól i popieprz kurczaka z każdej strony. Kiedy masło zaczyna tworzyc pianę, ale nie jest brązowe, połóż kawałki kurczaka. Przykryj kurczaka folią aluminiową, a na górze postaw obciążenie.

Smaż na wolnym ogniu i po około 7 minutach sprawdź czy dół jest ładnie zarumieniony. Możesz ruszac patelnią, żeby rozprowadzic masło pod kurczaka. Kiedy kurczak jest gotowy na jednej stornie, przewróc go na drugą i powtórz czynność z obciążaniem. Usmażonego kurczaka przełóż na talerz i przykryj, żeby trzymał ciepło. Na masło na patelni włóż czosnek i wlej bulion, zwiększ ogień i smaż kilka minut, dodaj pietruszkę i zestaw z ognia. Sosem polej kurczaka.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...