poniedziałek, 13 października 2014

Angel Island

Moja ostatnią pracę, na pierwszy rzut oka można by nazwac pracą marzeń. Bo kto by nie chciał jeździc z dziecmi na rowerach po wyspie, z widokiem na San Francisco i wylegiwac się na plaży i jeszcze miec za to zapłacone?

Był to mój pierwszy wyjazd z dziecmi jako ich opiekun i szczerze mówiąc bardzo się przy tym zmęczyłam, pomimo że dzieci bardzo sporo czasu spędziły na plaży, kopiąc, budując i walcząc. Wyspa, na którą pojechaliśmy to Angel Island. Popłynęliśmy tam na promie, zostawiając za sobą miasto pogrążone we mgle.

Angle Island, to wyspa z niezwykłą historią. W latach 1910-1940 było miejscem przyjmowania imigrantów z Azji. To tutaj sprawdzano ich dokumenty, bardzo często fałszywe i tutaj oczekiwali oni w pewnego rodzaju, można powiedziec więzieniach, na podjęcie decyzji przez celników, czy zostaną wpuszczeni na teren USA, czy też nie. Czytałam kiedyś o tym książkę "Dziewczęta z Szanghaju", historię sióstr, które były tutaj przez kilka lat, zanim pozwolono im na wjazd do USA. Bardzo często imigranci, byli to tzw. papierowi synowie. Polegało to na tym, że inny imigrant, który miał już obywatelstwo lub status rezydenta w Stanach, dostawał pieniądze od innej rodziny w Azji, na to, aby zadeklarowac, że ma w Azji syna/córkę i chcę ją/jego sprowadzic do Stanów. Wystawienie dokumentu o ojcostwie w Chinach nie było zbyt dużym problemem i w ten sposób bardzo dużo papierowych synów i córek przybyło do USA.

Obecnie budynki po dawnym centrum imigrantów, są opuszczone.

P.S. Mój aparat jest wciąż zepsuty, ldatgeo zdjęcia robiłam tabletem (duże) i małym aparacikiem.










Goldane Gate Bridge

San Francisco we mgle

Bliżej

I z dziecmi




Wyspa po drodze, niektóre zdjęcia robiłam z rowera. Posiadam tę super umiejętnośc jazdy bez trzymanki. Mogłabym tak nawet zmienic koszulkę, albo zjeśc kanapkę:)






A w zeszły weekend w Golden Gate Park było Hardly Strictly Bluegrass, czyli masa koncertów. Ja poszła w niedzielę przed pracą i odkryłam taki zespół, który dał super występ. Muzyka porwała wszystkich do tańca.


oraz The Nitty Gritty Dirt Band

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...