F

poniedziałek, 29 września 2014

Stairway Walks in San Francisco

Kupiłam w księgarni Green Apple książkę o trasach po schodach w San Francisco. Kilka tras znajduje się w dzielnicy, w której mieszkam, Sunset.

Kiedyś cały ten obszar był pokryty przez wydmy. Golden Gate Park został ustanowiony w 1870 roku i to on był początkiem rozbudowy Sunset. Wybudowany drogę szybkiego ruchu tuż nad oceanem, a niedawno dodano ścieżkę rowerowo-pieszą. Masowa rozbudowa rozpoczęła sę w 1920 roku, a w 1930 roku ceny za dom wynosiły 5000$ (obecnie to okoła miliona).

Sunset ma bardzo zróznicowaną populację, zamieszkują tu głównie imigranci z lat 40-tych, którzy są właścicielami domów, lub ich dzieci odziedziczyły je po nich. 45% to Azjaci, 47% biali, 2% czarni i 6% to Latynosi.

Sunset oddzielone jest od centrum miasta poprzez Golden Gate Haights (Wniesienia Złotej Bramy).Chodzenie po wzgórzach przypomina błądzenie w labiryncie, ale miałam na szczęście ze sobą mój przewodnik. Wchodząc na jedne schody, trzeba się rozejrzec dookoła, bo gdzieś na pewno są ukryte inne.

Zaczęłam swoją wycieczkę od Schodów prowadzących na ulicę Quintara i 14th Ave, gdzie miałam świetny widok na ocean.








Zeszłam na dół po tych schodach


Jeszcze jedne schody

Naturalna roślinnośc San Francisco

I Franciszkańskie formacje skalne


Następnie zeszłam po tych schodach


Gdzie w połowie drogi spojrzałam w lewo, a tam za ogrodzeniem był basen, który dzieliły ze sobą trzy domy






Te schody już kiedyś tutaj pokazywałam. Zostały one niedawno wyremontowane i nałożone zostały piękne kafle. Wiem, że w Poznaniu niedawno zakończyła się 2 letnia "walka" o pomalowanie schodów nas Wartą.

Na każdej platformie schodów przystawałam i takie miałam widoki. Ocean, Sunset i Golden Gate Park



Na to wzgórze weszłam w drodze powrotnej

Na przeciętnym ogródku

Widok na centrum. Ta strzelista wieża, to budynek, który pojawił się już tutaj, ale z bliska.

Sekretna furtka

Te schody prowadzą do ulicy Kirkham i mijam je prawie codziennie w drodze z pracy na rowerze. Również zostały niedawno odnowione i ściagają teraz dużo turystów. Z każdej platformy można podziwiac widoki na miasto













Na szczycie wspomnianego wzgórza - Golden Gate Park i Presidio










Dom na skale

Ostatnie schody


0 komentarze:

Prześlij komentarz

Copyright © 2015 Before Sunset
| Distributed By Gooyaabi Templates