niedziela, 27 kwietnia 2014

Krótki Przepis Na Coś Słodkiego.

Dzisiaj napiszę przepis na szybkie ciasto/tartę, które robię ostatnio, gdy mam ochotę na coś słodkiego, ale nie chce mi się nigdzie iść, a przypadkiem mam w domu jabłka, albo banany. Z jabłkami jest lepsze, ale akurat kiedy postanowiłam o tym napisać, robiłam z bananów.

Ogólny przepis na ciasto (w zależności od rozmiaru patelni). Potrzebna będzie wysoka patelnia z metalową rączką lub taką, którą można odczepic.

Dla patelni dość dużej:

Ciasto:

150g mąki pszennej
cukier (ja wsypuję 2 łyżki, ale wtedy nie jest zbyt słodkie, można więcej)
2 żółtka
50 g masła, drobno pokrojonego

Nadzienie:
jabłka (4 sztuki) lub banany (4 sztuki)
cukier, około 4 łyżek
50g masła

Wszystkie składniki ciasta mieszamy i wyrabiamy dosc szybko, aż do dokładnego połączenia składników. Robimy kulkę i wstawiamy do lodówki.

W tym czasie przygotowujemy nadzienie.

Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni. Jabłka obieramy i kroimy w ćwiartki, banany kroimy w plastry.

Na patelnię wsypujemy cukier i kładziemy masło, często mieszając podgrzewamy, aż zrobi się lekki karmel, wtedy na górze układamy jabłka lub banany. Smażymy około 15 minut (banany o wiele krócej) delikatnie przewracając co jakiś czas, aż zrobią się złociste (lub lekko brązowe).

Wyciągamy ciasto z lodówki i rozwałkujemy je na kształt patelni, starając się, żeby nasz okrąg był nieco większy niż patelnia.

Nakładamy ciasto na owoce i staramy się podwinąć je lekko pod spód. Wkładamy do piekarnika na około 15-20 minut, po tym czasie zmniejszamy temperaturę do 160 stopni i pieczemy przez około 15 minut (lub gdy ciasto będzie brązowawe).

Wyciągamy patelnię, nożem, delikatnie odkrawamy brzeg ciasta od patelni i nakładamy na nią nieco większy talerz. Przewracamy do góry dnem i nasze ciasto ląduje na talerzu. Jeśli jakieś owoce zostały na patelni to odklejamy je i kładziemy na ciasto. Gotowe!

Mniejszą wersję tego zjadłam po przejechaniu 32 km rowerem po San Francisco. Na zdjęciach widac mniejszą wersję tego ciasta, zrobionego z połowy składników (mniejsza patelnia).















3 komentarze:

  1. Witam
    Pozdrowienia dla Ciebie od ojca Zuzy i jej mamy.Będziemy czytać i oglądać zdjęcia z twego bloga .
    DB

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...