F

środa, 30 kwietnia 2014

Banana Carmelized Ice Cream



Ostatnie dni w SF są strasznie upalne. Raz za zimno, raz za gorąco. Jakoś miałam dosyc, słodkich wielkich lodów o cudacznych smakach, jak np. marshmallows, albo ciasteczkowe, albo sernikowe. Zrobiłam swoje, domowe i spodobało mi się na tyle, że teraz mrozi się sorbet cytrynowo-pomarańczowy.




Zrobiłam i już prawie zjadłam lody o smaku karmelizowanych bananów.

Co potrzebujemy.
Piekarnik na 200 stopni C

3 banany
1 łyżka masła
2 łyżki cukru

potem

375 ml mleka
2 łyżeczki cukru
1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
1,5 łyżeczki soku z cytryny
1/4 łyżeczki soli

Banany kroimy w plasterki około 2 centymetrowej grubości. Każdy obtaczamy w miękkim (prawie rozpuszczonym maśle) i potem w cukrze. Układamy w szklanym naczyniu. Wkładamy do piekarnika na ok. 40 minut. Po 20 minutach przewracamy banany, tak by się spiekły z każdej strony.

Wyciągamy i przenosimy do blendera. Dodajemy mleko,cukier, ekstrakt z wanilii, sok z cytryny i sól. Wkładamy do blendera(ja mieszałam długo widelcem) i miksujemy na gładką masę. Schłodzic w lodówce, potem przełożyc do płaskiego plastikowego, płąskiego pojemnika, zamieszac i wstawic do zamrażarki na kila godzin.





1 komentarz:

Copyright © 2015 Before Sunset
| Distributed By Gooyaabi Templates