poniedziałek, 10 lutego 2014

My city

Przeglądam dużo blogów fotograficznych, trochę podróżniczych i te modowe. Czasami gdzieś tam z tyłu widac kawałek miasta. Na przykład starówkę, kostkę brukową, ale nigdzie nie spotkałam się jeszcze z fotografiami przedstawiającymi po prostu miasto, tę jego reprezentacyjną cześc. Może dlatego, że ludzie, którzy prowadzą blogi fotograficzne uważają, że takie zdjęcia są za bardzo turystyczne. No bo przecież, jak wejdziemy na jakikolwiek stary rynek, to na pewno zobaczymy kilku turystów pstrykających akurat fotki kamienic, zegarów, albo widoku z wieży widokowej. Pewnie tych zdjęc są tysiące i przez to nikt nie skupia się na nich i ich nigdzie nie prezentuje.

Ja zrobiłam kilka zdjęc w Poznaniu i w Warszawie. Czułam się trochę jak turysta. Wtedy zorientowałam się, że nigdy przedtem nie robiłam zdjęc Poznania, bo przecież byłam tam codziennie.

Te nasze polskie stare rynki są bardzo ładne i jedyne w swoim rodzaju. Czy stare rynki są tylko w Polsce? Chodzi mi o takie z ratuszem, placem otoczonym kamienicami. Nawet w tych małych miejscowościach stare rynki mogą byc bardzo interesujące, a budynki mają bardzo często ciekawe historie.

W ogóle ostatnio przechodzę fascynację polskimi miejscowościami. Żałuję, że kiedy tam mieszkałam nie robiłam więcej wycieczek rowerowych po okolicznych wsiach i małych miasteczkach. Czasami ukrywają one niezłe pałacyki, legendy, jakieś historie z czasów wojennych.













Masakra pub

3 komentarze:

  1. kochany Poznań, uwielbiam to miasto :)
    A obrazki w ramkach są z Ikei. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne te zdjęcia, uwielbiam takie kardy! :D
    Wspaniały blog i posty! Zapraszam do mnie http://moadrafts.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...